8/10/14

" UNXICDETOT" Llibre de Motxilla i Foc de Camp. 1-4

Hem recuperat del calaix on jeia des de feia molt de temps, un llibret nascut per allà als anys seixanta al nostre Seminari de la Seu. Té una quantitat considerable de pàgines mecanografiades que recullen, tal com  indica el seu índex, una  diversitat de temes festius:  Poesies, Monòlegs, Guions Radiofònics, Diàlegs Escenificats, Pallassades, Representacions i "xistes" escenificats, Jocs per fer Focs de Camp, Ripios per Salmejar i , també, Temes serios per a pensar. 

Aquest material, manufacturat pels Escoltes de l' Agrupament Sant Ermengol del Seminari, va alegrar les nostres vetllades i les nostres  sortides al camp, i la seva confecció va requerir la col.laboració de molts companys .

Seria una llàstima no haver-lo desvetllat.  Volem que la innocència, frescor i alegria que apleguen els seus fulls ens pugui delectar uns moments,  mentre un somriure melancòlic  ens fa retrocedir a aquells anys.

El llibre és feixuc. Cent vuitanta quartilles a doble pagina pulcrament mecanografiades.  Ja us podeu imaginar l'esforç que això va representar en aquells temps,a més de la tria i selecció del material. Consequenment, publicar-ho al blog és laboriós, així que, per no cansar-nos-hi i cansar-vos, mirarem de penjar-ho de manera addicional en quatre entrades en diferents moments.


Tot seguit podem llegir el que ens diu UNXICDETOT


        "UNXICDET0T sóc jo i per tu, ja que ara sóc teu. Van pensar fer-me en una reunió de Clan i m'han fet en un treball que els hi ha ocupat tres cursos, els Escoltes de l'AGRUPAMENT SANT ERMENG0L.

Com pots veure, doncs, no m'han fet unes mans expertes, sinó mes aviat uns cors de ritme franc i decidit,que estimen la natura, que estimen la alegria, que estimen la cançó, que estimen... UNXICDET0T.

Per fer-me i fer que arribés a les teves mans han buscat per tot arreu, i per això en mi hi trobaràs un recull de moltes coses que potser hauràs vist ja publicades en altres llocs i que t'havien cridat l'atenció, que tal volta, potser havies pensat copiar-les en la teva llibreta de treball.

Tinguis present que com que sóc UNXICDET0T, no m'aqradarà ésser com una peça de museu que es guarda en un marc perquè es conservi millor. A mi m'agrada viatjar amb qualsevol medi de locomoció però sobre tot m'agrada d'anar amb motxilla.

Als llocs que tinc mes il.lusió de participar és als focs de camp i a les vetlles.

Ja ho veus amic que sóc tot per tu i que ni tant sols et demano que em tractis bé.

La meva il.lusió és sembrar alegria.

Per totes aquestes coses, els Escoltes de l'AGRUPAMENT DE SANT ERMENGOL desitjant servir-te m'han fet, i ara em posen a les teves mans amb tot el seu goig. "


AGRUPAMENT SANT ERMENGOL

Seminari .- La Seu d'Urgell .- ABRIL 1968




L
a PRIMERA part de QUATRE

SI EL VOLS LLEGIR CLICA AQUÍ

                                     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada